חברת IPC גאה לנהל את פורום מנהלי הרכש של ישראל!
הפורום מאגד את מנהלי הרכש של אינספור ארגונים מובילים, מוסדות, חברות ממשלתיות וחברות פרטיות. ביחד יצרנו אגד של מנהלי רכש שחושב על רכש, חי את הרכש ועסוק ברכש מכל אספקט אפשרי.
המרכז הישראלי לרכש מהווה עבור החברים בו פלטפורמה מצוינת ליצירת קשרים, לאיתור ספקים, להשמת עובדים מיומנים בתחום הרכש, התעדכנות בנושאים החמים בעולם הרכש בארץ ובעולם, התמקצעות, הכשרה ועוד.
חברת הייעוץ שלנו שמחה להנגיש את הידע העצום הזה שנוצר מתוך הרב-שיח ולהעצים את הארגונים שבוחרים שוב ושוב להיעזר בשירותנו.
© כל הזכויות שמורות
ארגוני ומובילי רכש, מתמודדים עם עליה חדה ברמת הציפיות והזדמנויות להעלאת ערכו ותרומתו של הרכש להצלחתו של הארגון, תוך שילובם של הרכש והספקים באסטרטגיות ולתהליכים של הגדלת מכירות ושיפור רווחיות.
מנהלי רכש מובילים בעולם, עוסקים בשאלה של איך ניתן להעלות את הערך של "תהליכי הרכש הארגוניים"?!. הם מאמינים שלרכש יש כיום הזדמנויות משמעותיות לספק ערך רב יותר וסוגים חדשים של ערך בכדי להיות גמישים ותחרותיים אל מול הנוף כלכלי משתנה. הם מבינים שכדי לעשות זאת על הרכש לשנות את סדרי העדיפויות של הנושאים בהם הוא טיפל עד היום ולהתייחס גם לנושאים לא מסורתיים שקשורים לניהול קשרי ספקים, כגון ניהול ניהול כוח אדם חיצוני, קיימות, איכות הסביבה וכו'.
נכון לעכשיו, מנהלי רכש רבים נותנים עדיפות לנושאים מסורתיים כגון חוזי ספקים ומחירים, אך הם כבר מבינים שהם צריכים לתת תשומת לב גוברת לסדרי עדיפויות לא מסורתיים. קיימת הבנה שיש להקדיש את הזמן לסדרי עדיפויות חדשים אלה, השפעת הרכש על הארגון ומפת העסקים הרחבה שלו, תהייה עדיין מוגבלת לתפקידם המסורתי.
מהן המגבלות לצעוד קדימה ?
מנהלי רכש מכירים בעובדה שרכש עדיין "מבלה זמן" רב מדי בפעילויות מסורתיות וחסרות לו יכולות IT מודרניות, שיכולות לעזור להן לספק ערך חדש. בהתחשב במיצוב זה, הם מובילים שינוי במיקוד הרכש וממפים מחדש את סדרי העדיפויות.
למרות הבנת הערך של סדרי עדיפויות מורחבים אלה, פונקציית הרכש מתקשה למצוא את הזמן ליישם את התהליכים והאנרגיה הנדרשת, כדי שתוכל להרחיב את תחומי האחריות.
אחת הסיבות היא חוסר של כלים ופלטפורמות מודרניים של ה-IT הדרושים כדי לשתף פעולה ביעילות ברחבי הארגון כדי ללכוד ולמנף נתונים לקבלת החלטות טובות יותר. התוצאה היא החמצת הזדמנויות להוספת ערך רב יותר לארגון.
איך מגדירים את ערכו של הרכש?
הרכש והחברה חייבים להגדיר מחדש, למדוד ולהסכים על המונח "ערכו של הרכש".
על מנת לתת בסיס לדיון שכזה ננסה למנות מספר ערכים מוסיפים שבהם הרכש יכול לפעול :
רציפות אספקה
זמני אספקה וגמישות עסקית
עמידה בלו"ז ואיכות אספקה
5. שרירותיות וזמינות:
תגובתיות הרכש מבחינת רמת שירות , זמינות ואיכות הפתרונות
השימוש בכלים מתקדמים וטכנולוגיה לניהול ובקרה על תהליכי הרכש
אספקה של חוויות לקוח לרוכשים פנים ארגוניים
"אם כן התשובה להגדלת הערך של הרכש, היא על ידי הרחבת תחומי האחריות ולקיחת תפקיד מוביל, בטיפול בבעיות ארגוניות ועסקיות שנמצאות בעדיפות עליונה: גיוס כישרונות ופתרונות כוח אדם, אתיקה וסטנדרטים של איכות ובטיחות של ספקים, מערכות מידע ופישוט תהליכים שקשורים לניהול כוח אדם חיצוני (קבלני כוח אדם, יועצים וכו') וכלה במתן אפשרות לחוויות לקוח ייחודיות, אספקה של מודיעין עסקי על מצב שוקי הסחורות והשירותים, וניתן בקלות להאריך את הרשימה".