חברת IPC גאה לנהל את פורום מנהלי הרכש של ישראל!
    הפורום מאגד את מנהלי הרכש של אינספור ארגונים מובילים, מוסדות, חברות ממשלתיות וחברות פרטיות. ביחד יצרנו אגד של מנהלי רכש שחושב על רכש, חי את הרכש ועסוק ברכש מכל אספקט אפשרי.

    המרכז הישראלי לרכש מהווה עבור החברים בו פלטפורמה מצוינת ליצירת קשרים, לאיתור ספקים, להשמת עובדים מיומנים בתחום הרכש, התעדכנות בנושאים החמים בעולם הרכש בארץ ובעולם, התמקצעות, הכשרה ועוד.

    חברת הייעוץ שלנו שמחה להנגיש את הידע העצום הזה שנוצר מתוך הרב-שיח ולהעצים את הארגונים שבוחרים שוב ושוב להיעזר בשירותנו.

      בואו נכיר

      Follow us on

      ניהול שותפים ספקים מסע אל עבר עתיד עסקי משגשג

      במאמר זה, מנכ"ל חברת טכנולוגיה "אופק חדש" מתאר את האתגרים שהתמודדה החברה בעידן התחרותי והטכנולוגי הקשה. בזמן שניהלה מערכת יחסים יעילה עם ספקיה, הבינה החברה כי חשוב להקדיש תשומת לב יותר גדולה ליצירת מערכת שותפויות אסטרטגית. החברה גייסה מומחים בניהול שותפים (SRM) וצירפה פונקציה חדשה בארגון  Chief Relationship Officer (CRO) – Suppliers, שהובילה לשיפור משמעותי בקשרי הספקים והתוצאות העסקיות. 
       
      המאמר מציין דוגמא מוצלחת מחברת אפל, המדגישה את השיפורים ביעילות והצלחה מתמשכת ביישום חדשנות, דרך בניית שותפויות עסקיות ותיאום אסטרטגי עם ספקים מרכזיים.
       
       

      הקדמה:
      עולם העסקים הדינמי של ימינו מציב אתגרים רבים בפני חברות, במיוחד בתחום הטכנולוגי, שם התחרות הבינלאומית קשוחה ורבת עוצמה. חברת טכנולוגיה בשם "אופק חדש" מצאה עצמה נאבקת לשמור על מעמדה בשוק, וחשה צורך עז בחדשנות וביצירתיות שתאפשר לה להתמודד עם יריבות חזקות.
       
      סיפורו של אדם:
      אדם, מנכ"ל "אופק חדש", ניהל את החברה ביד חזקה, אך חש אי נוחות מתמשכת. מחלקת הרכש בחברה עבדה מול ספקים באופן שוטף, תוך ניהול משא ומתן יעיל והבטחת תנאים מיטביים. עם זאת, אדם חש שחסר מרכיב משמעותי – מערכת יחסים אסטרטגית עם ספקים שתתרום לצמיחה משותפת. לקוחות החברה נהנו מקשר ישיר עם פונקציה בכירה בחברות מהן רכשו שירותים, ואדם שאל את עצמו: "מדוע אין לנו גורם מקביל שיפתח קשרים משמעותיים עם ספקים?"
       
      הולדת תפיסה חדשה:
      החיפוש אחר פתרון הוליד תפיסה חדשנית: ניהול שותפים-ספקים (SRM). אדם הבין שספקים אינם גורמים חיצוניים בלבד, אלא שותפים עסקיים חיוניים להצלחה. תפיסה זו הדגישה את חשיבות בניית מערכת יחסים אסטרטגית, המבוססת על אמון, שיתוף פעולה וחדשנות משותפת. גישה זו נועדה לא רק להבטיח תנאים מיטביים ברכש, אלא גם לפתח שיתופי פעולה פוריים, לחלוק מידע וידע, ולעודד פיתוח מוצרים ושירותים חדשניים.
       
      חברת ייעוץ מובילה:
      אדם, נחוש בדעתו ליישם את התפיסה החדשה, פנה לחברת ייעוץ מובילה המתמחה ב-SRM. צוות המומחים של חברת הייעוץ חשף את "אופק חדש" לגישות חדשניות ולמודלים עסקיים מוצלחים מחברות מובילות בעולם. הם הדגישו את חשיבות תפקיד:
       ה-Chief Relationship Officer (Suppliers) CRO (Suppliers) מומחה בעל ניסיון רב בתחום ניהול מערכות יחסים עסקים וטכנולוגיים, שיהיה אחראי על יישום גישת SRM ופיתוח מערכת יחסים אסטרטגית עם ספקים.
       
      הצטרפותו של מומחה:
      השלב הבא היה גיוס מומחה בעל שם עולמי בתחום ניהול מערכות יחסים עסקים וטכנולוגיים. אדם איתר את ג'ק, מומחה בעל ניסיון רב וקשרים נרחבים בעולם הטכנולוגי. ג'ק, נלהב מהחזון של אדם ומאפשרויות הפיתוח בחברה, נענה בחיוב להצעה לשמש כ-CRO- Suppliers ב"אופק חדש".
       
      תחומי אחריותו של ג'ק:
      • קביעת חזון ויעדים: ג'ק גיבש חזון אסטרטגי לניהול מערכות יחסים עם ספקים, תוך התמקדות בשיפור יעילות, חדשנות וצמיחה משותפת. הוא קבע יעדים מדידים להשגת החזון, כגון הפחתת עלויות רכש, קיצור זמן אספקה ופיתוח מוצרים חדשים בשיתוף פעולה עם ספקים.
       
      • בניית שותפויות: ג'ק יצר קשרים חזקים ומתמשכים עם ספקים מרכזיים, תוך הבנה מעמיקה של צרכיהם, יכולותיהם ואתגריהם. הוא נפגש באופן קבוע עם נציגי ספקים, ערך סיורים במפעליהם וקיים דיונים פתוחים בנוגע לשיתוף פעולה פורה. ג'ק יצר מערכת יחסים של אמון הדדי, תקשורת פתוחה ושקופה של אתגרי החברה, מטרותיה ויעדיה לטווח הארוך. 
       
      • ניהול משא ומתן: ג'ק ניהל משא ומתן מורכב מול ספקים מרכזיים, תוך השגת תנאים מיטביים עבור "אופק חדש". הוא השתמש בטכניקות משא ומתן מתקדמות, תוך בניית אמון ושיתוף פעולה עם נציגי הספקים.
       
      • תיאום תוכניות עבודה ל-5 שנים: ג'ק יזם תיאום אסטרטגי עם ספקים מרכזיים, תוך גיבוש תוכניות עבודה משותפות ל-5 שנים. תוכניות אלו כללו יעדים משותפים, אבני דרך ותהליכי בקרה, תוך הבטחת התאמה הדדית בין צרכי "אופק חדש" ליכולות הספקים.
       
      • סנכרון אסטרטגיות טכנולוגיה: ג'ק יזם דיונים מעמיקים עם ספקים בנוגע לאסטרטגיות טכנולוגיות, תוך שיתוף מידע בנוגע לתוכניות פיתוח עתידיות. שיתוף פעולה זה אפשר ל"אופק חדש" להבטיח גישה לטכנולוגיות חדשניות ולפתרונות מתקדמים, תוך הבטחת התאמה בין פתרונות אלו לצרכים העסקיים של החברה.
       
      • פיתוח פריסת אספקות גלובאלית: ג'ק ניהל פרויקט מורכב לפיתוח פריסת אספקות גלובאלית, תוך שיתוף פעולה הדוק עם ספקים מרחבי העולם. פריסת אספקות זו הבטיחה זמינות גבוהה של רכיבים וחומרים, תוך הפחתת עלויות ותקלות בשרשרת האספקה.
       
      תוצאות עסקיות:
      יישום גישת SRM ותפקיד ה-Suppliers CRO הובילו לשינוי משמעותי ב"אופק חדש". שיפור ביעילות, הפחתת עלויות, וגישה לטכנולוגיות חדשניות תרמו רבות להצלחתה. החברה חוותה צמיחה משמעותית, והפכה לשחקן מרכזי בזירה הטכנולוגית הבינלאומית.

      לקחים משמעותיים:
      • תפיסת ניהול שותפים-ספקים (SRM) היא כלי רב עוצמה להצלחה עסקית.
      • תפקיד ה-CRO-Suppliers הוא קריטי להצלחת גישת SRM.
      • שיתוף פעולה אסטרטגי עם ספקים תורם לחדשנות, יעילות וצמיחה משותפת.
      • תיאום תוכניות עבודה, סנכרון אסטרטגיות טכנולוגיה ופיתוח פריסת אספקות גלובאלית הם גורמים קריטיים להצלחה בשוק העסקי התחרותי של ימינו.
       
      דוגמה מחברת אפל:
      סיפורו של טים קוק, מנכ"ל אפל, מדגיש את חשיבות ניהול שותפים-ספקים. טים ניהל בעבר את מחלקת ההתקשרויות עם ספקים בחברה, ותחת ניהולו אפל פיתחה מערכת יחסים אסטרטגית עם ספקים מרכזיים. גישה זו תרמה רבות להצלחתה של אפל בשוק התחרותי, תוך הבטחת תנאים מיטביים, חדשנות מתמשכת וגישה לטכנולוגיות מתקדמות.
       
      סיכום:
      ניהול שותפים-ספקים היא גישה חדשנית ורב עוצמה להצלחה עסקית. גישת SRM ותפקיד ה- Suppliers CRO תורמים רבות לשיפור יעילות, הפחתת עלויות, וגישה לטכנולוגיות חדשניות. שיתוף פעולה אסטרטגי עם ספקים, תיאום תוכניות עבודה, סנכרון אסטרטגיות טכנולוגיה ופיתוח פריסת אספקות גלובאלית הם גורמים קריטיים להצלחה בשוק העסקי התחרותי של ימינו.
      המאמר נכתב על ידי ארז לוי, 
      מנכ"ל המרכז הישראלי לשותפים (ספקים) 
      ארז לוי

      Post A Comment

      דילוג לתוכן